onlineshop-765x510
۳

مشتریان اینترنتی به سبک ایرانی

به اشتراک بگذارید :
ایران، متفاوت در هر چیز
و این دفعه به سراغ مشتریان اینترنتی عزیز ایرانی می رویم و می گوییم که چند دسته هستند.
مشریان اینترنتی ایرانی به ۲ دسته تقسیم می شوند که نشان دهنده طرز تفکر آنها می باشد:
۱٫ مشتریان ارزون قیمت
۲٫ مشتریان گرون قیمت
خصوصیات مشتریان ارزون قیمت:
بیش از اندازه پرتوقع هستند و بیشتر از اون چیزی که دادند می خواهند. اگر سفارش گیرنده باشید بارها شده است که دیده اید کسانی هستند که برای در خواست خود پول ناچیزی پرداخت می کنند ولی در عین حال از شما وقت زیاد، کار زیاد و در نهایت خروجی سفارش را با در نظر گرفتن استاندارد اصلی خواهان هستند و هر چه کار را تحویل می دهید باز می گویند این کامل نیست و باید فلان چیزش تغییر کند و در نهایت شما کچل می شوید…
خصوصیات مشتریان گرون قیمت:
در این مقطع حتما به آنها بر خورده اید کسانی که برای سفارش خود بهای بیشتری می پردازند همیشه برای شروع کار نکاتی را می گویند و سپس همه کار ها را به خود شما می سپارند و نهایت کار خوب از شما انتظار می رود. این دسته از مشتریان صبور هستند و غر نمی زنند و همیشه با اطمینان کامل جایی می روند که از قبل مطمئن هستند و از شما به اندازه قیمتی که می دهند انتظار دارند. به خاطر ارزشی که از کار خود می دانند این بها را می دهند و همین امر در سطح کاری خود تاثیر گذاشته که کارشان هر روز توسعه می یابد.
اینها گزینه ای از این موارد بود اما همیشه اینجور نیست و افرادی هستند که بلعکس رفتار می کنند ولی عموم همینن و بر خورد های آزار دهنده ای با صاحبان کار خود دارند. شما هم حتما یا از دسته مشتریانین یا از دسته صاحبان کار که این موارد را دیده اید. آدم هایی هستند که پول زیاد می دهند ولی شخصیت یک کار بزرگ را ندارند و یا کسانی که نمی توانند پول بالا دهند ولی همیشه شخصیت و منزله خود را حفظ می کنند. در دنیا هیچ چیز ثابت نیست ولی نظریه ها را با توجه به عموم بیشتر مردم می دهند و این خود نشان دهنده سطح فکر جامعه است.
این نوع رفتارها در جامعه ما فراوانند و جز عادت ها شده است تا از چیزی فراتر از حد معمول انتظار رود و مخصوصا در دنیای اینترنت ما، ایرانی ها بیداد می کنند و مشتریان به زور می توانند اعتماد کنند تا پول خود را خرج فضای مجازیی کنند که نه می  توانند آن را لمس کنند و نه می توانند آن را درک کنند. این خود بحث هایی را نمایان می کند که چطور جامعه برای درک و فهم بیشتر در راستای اعتماد سازی در این زمینه بیش از بیش محیا تر و کامل تر شود تا مشتریان با خیال راحت به سفارش خود بپردازند و پا به دنیایی بگذارند که از حد تصور آنها بالاتر است ولی در حقیقت دنیایی پر از اسرار شگفتی در پیش روی آنهاست.
می توان به موضوع دید روانشناسی هم نگاه کرد و دسته ها را از بابت شخصیت ارزون و شخصیت گرون دسته بندی کرد و به آن توجه کرد، آنهایی که به خود اعتقاد دارند شخصیت گرونی دارند.
به اشتراک بگذارید :

3 دیدگاه در “مشتریان اینترنتی به سبک ایرانی

  1. سبک ایرانی خیلی چیزا هست که این هم یکیشه!

    این مورد هم می شه اضافه کرد برای اینکه اکثر تولید کنندگان برای اینکه از دست این مشتری غرغرو راحت بشن قیمت را بیخود بالا می برن.
    جالبه که اکثرا جواب هم میده!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *